25 ianuarie 2009

Caramel de portocale a la Maya




Reteta am preluat-o de la Maya de pe culinar.ro :

Asa dar ea zice asa : 4-5 portocale mari (eu am pus 5 portocale si 3 mandarine)
1 lamaie
trebuie sa iasa ca 700 ml suc
650 g zahar
coaja rasa de la o portocala

Se storc fructele bine,adaugam zaharul si lasam sa fiarba la foc mic cam 2 ore (se amesteca din cand in cand sa nu se lipeasca ,oala trebuie sa fie destul de incapatoare pt ca se mai umfla din cand in cand).
Dupa o ora de fiert se aduna spuma formata.
Maya spune ca dupa 1 oara jumate se stecoara concentratul ,eu nu am facut asa eu am strecurat la sfarsit doar un borcanel.
Se adauga coaja rasa de la portocala.
Borcanele trebuie sa fie uscate ,curate(dezinfectate)
Turnam caramelul in borcanele ,ne asiguram ca sunt inchise bine si lu intoarcem cu gura in jos.Cand s-au racit de intoarcem si le depozitam in debara.
Caramelul acesta este foarte bun si aromat ,are consistenta mierii .Se poate folosi la indulcirea diferitelor creme sau chiar si simplu pe clatite.
Am sa adaug si retete de dulciuri la care am folosit acest concentrat ceva mai tarziu.

Un comentariu:

Amy spunea...

Da asa este e super si il poti folosi la orice vrei sa indulcesti ,creme ,blaturi iar de aroma ......nu mai zic e super





´´Destiny is not a matter of chance ,it is a matter of choice ; it is not a thing to be waitend for ,it is a thing to be achieved.´´



William Jennings Bryan