26 ianuarie 2009

Budinca de peste

































Aceasta reteta o am de la tata , seamana mai mult cu o placinta de peste parerea mea dar am pastrat numele asa cum mi-a fost dat.


Asadar reteta este un adevarat deliciu culinar ,un amestec de miresme deosebite ,o conbinatie unicat pot spune dar si foarte sanatoasa si usor de facut.



Ingrediente :
1kg de peste alb file
1 legatura patrunjel verde
3 mrcovi
3-4 cozi telina
2 maini mazare
2 maini fasole verde congelata
1 conopida mica1 telina
2linguri pezmet
150 gr smantana
2 oua
150 gr unt
100 gr cascaval
condimente (sare ,piper si ce mai vreti voi eu am pus putin rozmarin si ceva salvie)
Obtional daca aveti prin casa putei pune si ceva ceapa verde cateva frunzulite.Eu am mai adaugat :
1 ardei rosu
1 pumn boabe de porunb


Mod de preparare :

Curatam morcovii de coaja ,apoi spalam bine toate legumele ; le tocam marunt cum ii place fiecaruia .


La reteta scrie ca daca vrem le putem pune 1 minut la fiert dar eu nu am facut asa pt ca imi place sa simnt legumele putin crocante asa ca am trecut direct la pasul urmator si anume calitul.


Punem untul la topit intr-o tigaie incapatoare apoi pumem legumele,sare ,piper si le calim la foc iute pana ce prind o crusta maromie cam 10 min . Lasam legumele la racit si tapetam o tava patrata cu unt si pezmet.

Apoi punem primul strat de peste ,jumatate din cantitate.

Amestecam legumele racorite cu 2 oua ,zmantana si o lingura de pesmet mai adaugam condimente daca mai este nevoie.

Punem compozitia in tava ,apoi adaugam restul de peste ce ne-a ramas .

Preincalzim cuptorul la 180-200°C (la reteta nu precizeaza spune doar foc mediu), bagam tava la cuptor 15-20 de min ,apoi se adauga cascavalul ras si se mai lasa inca 15 min.

Noi am servist simplu fara alta garnitura dar cred ca merge un orez putin inabusit.



Pofta buna !!!




Niciun comentariu:





´´Destiny is not a matter of chance ,it is a matter of choice ; it is not a thing to be waitend for ,it is a thing to be achieved.´´



William Jennings Bryan