6 mai 2009

Cozonacul meu de Paste 2009


Dupa cum am promis voi incepe sa pun cand pot cate o reteta cu preparatele mele de Pastele acesta ,poate va inspir pt la anul.
Anul acesta a fost o nebuniie la noi in casa asa ca nu am mai reusit sa fac pozele pas cu pas asa cum mi-am propus la inceput ,dar cu toate acestea nu pot sa rezist sa nu ma laud putin cu cozonacii mei :)) !!!!!! Este a 2 oara cand fac cozonaci dar mai mult ca sigur aceasta va fi reteta de baza de acum in colo !!!
Reteta este a Mayei de pe culinar.ro ,este o reteta super ,foarte,foarte usor de facut nici nu ma asteptam sa iasa asa de bine cu toate ca am mare incredere in retetele ei dar a fost mult peste asteptarile mele.
Eu reteta nu o am in etape pt ca am aruncat toate ingredientele in masina de facut paine si gata aluatul , reteta in etape o gasiti aici !!!


Ingrediente:

Aluat:
- 600 g faina alba
- 35 g drojdie proaspata
- 120 ml smantana
- 100 g zahar
- 70 ml apa
- 50 ml lapte
- 1 zahar vanilat
- 4 galbenusuri
- un plic de coaja rasa de lamaie
- o fiola vanilie



Foarte important este ca toate ingredientele sa fie la temperatura camerei !
Ingrediente umplutura 1:
-150 g alune de padure macinate
-2 albusuri de ou
-1plic zahar vanilat
-100 g zahar brun
-o lingurita de cacao
Ingrediente unplutura 2:
-200 g stafide
-50 ml rom



Ingrediente umplutura 3:
- 100 g nuci macinate
- 100 g zahar brun(negru)
- 1 folie esenta de lamaie
-2 albusuri
Iar ultima umplutura este cu rahat taiat bucatele mici dar nu am poze cu sectiunea la al 2-lea cozonac.
Acum la mod de preparare eu dupa cum am spus si mai sus am bagat pt aluat toate ingredientele in masina de facut paine si am dar doar sa le amestece , am scos aluatul si l-am pus frumusel la caldurica acoperit vre-o ora jumate 2 .
Este atat de maleabil si nelipicios incat nici nu ai nevoie de faina sau ulei pt a framanta aluatul .
Cat a stat coca la crescut eu am facut umpluturile:
1. am macinat alunele pt ca eu le aveam intregi ,apoi am batut cele 2 albuse cu zaharul si cu cacao , am incorporat alunele macinate in crema si gata.
2.asta e foarte complicat dar am reusit pana la urma :=)))))) sa pun stafidele in rom cam pt 15 min
3. la aceasta am facut exact la fel ca la umplutura 1 .
Simplu din aluat am taiat in 5 bucati pe fiecare bucata am intins cate un fel de umplutura si am impletit cate 2 bucati.Eu tavile nu l-e am foarte mari pt cozonaci nu stiu cat se vede in poze ,pt cele ce au tavi dintralea mari ies numai 4 bucati,respectiv 2 cozonaci.
Eu am facut 2 cozonacei si o floare inconjurata de toata compozitia extra care mi-a ramas .




P.S. Daca va apucati sa ii faceti va recomad cu mult ,multa incredere sa treceti mai intai pe la reteta in etape de aici ,pt ca eu nu ma prea pricep la explicat dar mai invat ,data viitoare promit sa povestesc mai bine ! ;)



2 comentarii:

cristina spunea...

fuai ce bine arata cozonaci tai!!mai ales cu sectiunea aia in care se vad stafidele..m-ai dat pe spate :d

Amy spunea...

Ma bucur mult ca iti plac Cristina :) si eu sunt (defapt am fost) foarte mandra de ei !!!
Poate ii incerci si tu ,nu e mult de lucru si iti ies cu siguranta macar ca ai mei daca nu poate si mai frumosi mai ales daca ai tavi dintralea mai mari ,cred ca ies super !!!





´´Destiny is not a matter of chance ,it is a matter of choice ; it is not a thing to be waitend for ,it is a thing to be achieved.´´



William Jennings Bryan